Monday, August 10, 2009

Cintaku tak kesampaian bukan diatas kertas

Cintaku tak kesampaian dan cintaku bukan diatas kertas..apa kena mengena ya aku nak merapu kali ini..erm..sebenarnya aku nak kongsi sedikit cerita cinta tak kesampaian ni..agak menarik walaupun agak menyedihkan juga haha..aku harap semua orang tahu apa itu cinta tak kesampaian ni..kira macam cinta bertepuk tangan la..eh sebelah tangan..semalam aku berborak la dengan seorang sahabat chatting yang sedikit kecewa atau kecewa pada tahap kecewa dewa dewi..sebab fasal cinta tak berapa nak sampai..aku rasa aku pun ada cinta tak sampai ni cuma malas la aku nak cerita tentang kehandalan aku dalam mendapat cinta ditolak yang paling banyak..yela..mesti ada jugak rasa kecewa kan dan paling kurang mesti nangis dalam almari bukan..haha..jamban tak main la..orang mesti tahu punya..hehe..Tapi semalam memang kawan aku kecewa sebab..orang yang dicintai itu..sangat ramah dan mungkin memberi harapan..aku pun tak tahu nak hurai macam mana iaitu ramah sama dengan memberi harapan...bila difikirkan balik mungkin kita rasa lain la..hati makin suka bila seseorang yang kita suka sangat ramah dengan kita..secara tak langsung kita akan menaruh sedikit harapan pada si dia..hoho..aku pun macam tu juga la..yang paling mengecewakan ialah bila..kita tahu orang yang kita suka itu sudah ada yang berpunya..apa lagi nak dikata..tepuk perut tanya selera la...Tuhan sahaja yang tahu hati kita macam mana masa itu..

Apa pun..jangan putus asa…. Jodoh adalah masalah ghaib yang menjadi rahsia Allah, sebagai manusia, kita hanya boleh berikhtiar dan berdoa. Bagi rakan-rakan yang belum mendapatkan jodoh jangan berputus asa, tetaplah berikhtiar dan berdoa. Sudah menjadi janji Allah bahawa semua makhluknya akan berpasang-pasangan. Hanya Allah yang maha tahu bila waktu yang tepat untuk jodoh kita masing-masing. Wallahualam bishowwab..

Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula)…..(QS : An Nuur : 26)

2 Comments:

aien~s corner said...

aien pn pnh cinta x kesampaian dlu.. msa form 2.. cinta monyet la hehe..
tp sedih woo dlu..huhu

paan said...

huhu sapa xsedih mmg masuk air la..hehe

anugerah dan kesyukuran | paanituaku