Thursday, August 20, 2009

kaki bodek,kaki cemburu,kaki tikam belakang?

Entri kali ni aku tulis khas untuk si pendengki kepada orang-orang berjaya sekali gus menaikkan lagi semangat orang yang nak berjaya tapi ada orang dengki..hehe..jangan marah..jelas sekali sifat dengki susah untuk dibendung..ya murid-murid...pernahkah dalam hidup anda..anda nak buat sesuatu yang anda rasa ikhlas tanpa sebarang sebab lain yang negatif untuk menaikkan sesuatu dan menjayakan sesuatu benda yang baik TETAPI ada orang yang tidak berpuas hati dengan usaha anda itu? bukan tidak berpuas hati anda buat yang terbaik dan mahu anda buat lebih baik dari itu..tapi ORANG itu sangat DENGKI dengan pencapaian anda?? ya saya rasa ia benar..bukan semua orang suka kita dapat sesuatu yang lebih dari orang lain dan tak semua orang berpuas hati dengan sesuatu yang dia ada bukan? bergitulah asam boi kehidupan..kenapa kita tak bantu sahaja orang itu..janganlah kita kutuk sahaja..tikam dan sembelih orang itu sampai dia jatuh tengelicir jatuh menjilat tanah..haha...yeke?? contoh dengki macam mana?? haa...contoh dia macam ni..aku sangat iri hati dengan gambar makcik yang berhidung besar ni! kenapa??? sebab hidung dia besar dan boleh sumbat peti ais..hahahaa..harap anda boleh beza dan kenal la orang yang macam mana kaki bodek, kaki cemburu, dan kaki tikam belakang..semuanya berkait rapat..orang suka bodek kadang-kadang jadi kaki tikam belakang dan orang yang kaki tikam belakang ni selalunya kaki cemburu..tak gitu?..hahaha..awak fikirlah sendiri.. oleh itu..mesej yang tak sengaja aku ingin sampaikan pada hari ini ialah..marilah kita bersama-sama menuju kejayaan..jangan patahkan kejayaan orang lain..kalau dia boleh berjaya kita pun sama-sama juga hendak berjaya..jangan berjaya tikam orang itu sampai jatuh menyapu lantai..tak gitu makcik hidung besar?? hahahaha

7 Comments:

aifaa said...

ha?haha

Zaffi Zuhri said...

Sabar itu separuh drpd iman....

faiq said...

dengki mendengki lumrh dunia..haha

weyh semat la gmba awek ko tu

AdjLa said...

ohoo..kaki bodek,kaki cemburu,kaki tikam belakang?
aku mmg anti r kt spesis2 mnusie cmni..elergik douh.

paan said...

kpd faiq..haha..itu bukan awek aku..tu member jual burger sama2 dulu..haha

kpd adjla..hehehe..elergik yang gatal2 hehe

Meyra said...

haha. betul3! jgn dengki! ;p
plg 'dengki', cun awek ko.hidung smart gle. haha.


nway,1st time lawat blog ni.nice! :)

paan said...

hoho..mne ada awek..tu jiran belakang umah ar.....huhu..

anugerah dan kesyukuran | paanituaku