Monday, June 22, 2009

senja memandang sepi berlalu pergi

senja..angin..ombak..perkataan sinonim dengan laut..bila pergi ke laut..saat yang aku idam mesti nak tengok senja..bagi sapa-sapa yang nak lepaskan masalah..bagi aku..laut je tempat yang paling aman untuk membuatkan diri aku melupakan masalah...tenang..indah..sejuk...dulu masa sekolah menengah aku pergi ke pasir panjang dengan menaiki basikal..jaraknya adalah sejauh 26 kilometer bukan pergi balik ehehe....sebab taksub nak pergi laut aku pon pergi..masa tu aku baru tingkatan 3..bersama 2orang rakan aku yang lain sambil ditemani adik lelaki aku..kami bertolak pas asar dan sampai nak dekat pukul 6petang.kira sempat tengok senja la ni..sambil main-main tepi laut..hehe..pastu..lupa pulak nak balik..kol 7.3o baru balik..sampai umah nak dekat pukul 8.30..sebab dalam perjalanan nak balik rantai basikal fazlan putus...kene la tolak die baru boleh balik..hehe..setiakawan masa tu memang indah..sampai ke kedai basikal..fazlan suruh aku balik dulu..takut kene marah dengan mak aku..sebab betul-betul dah lewat..yela..aku keluar umah tak bagi tau mak aku dulu..hehe..balik tu memang mak aku marah..sebab aku ajak adik aku sekali naik basikal pergi laut jauh-jauh..huhu..terima je la hukuman selepas itu...

kisah lama aku...

2 Comments:

CaPiQa said...

huish, laut punya pasal. kena hukuman ape la tu agaknya..

paan said...

heehehe kene kurung xle kuar dah jauh2 pastu :)

anugerah dan kesyukuran | paanituaku